Kanlı Meni (Hemospermi) Nedir?

Kanlı Meni (Hemospermi)

Kanlı meni yani menide kan görülmesi tıpta hemospermi olarak bilinir. Normalde menide kan görülmez. Meninin rengi beyazdır. Menide kan olduğunda, meni genellikle pas renginde veya kararmış şekilde görünür. Hemospermi daha çok genç erkeklerde görülür ve çoğu kez birkaç hafta içinde kendiliğinden geçer.

Kanlı Meni Neden Olur?

Menide kan, çeşitli nedenlere bağlı olarak ortaya çıkabilir. Bunlar meni kesesi, meni kanalı ve prostatta doğuştan var olan bozukluklar, enfeksiyonlar, tıkanıklıklar ve tümörlerdir. Ayrıca bu organlardaki damarsal problemler ve  yaralanmalar da menide kan görülmesine neden olabilir. Yüksek tansiyon (hipertansiyon) ve kanama pıhtılaşma bozuklukları kanlı meniye yol açabilir. Kanlı menisi olan hastaların bazılarında ise hiçbir neden bulunamayabilir. Prostat kanseri şüphesi nedeniyle uygulanan prostat biyopsisi sonrası da kanlı meni görülebilir.

Hemospermi nedenleri;

• Prostat iltihabı
  • Prostat taşı
  • Prostat kanseri
  • Meni kanalı tıkanıklığı
  • Meni kesesi iltihabı
  • Meni kesesi taşı
  • Meni kesesi kanseri
  • Üretrit
  • İdrar kanalı darlığı (üretra darlığı)
  • Üretra polipi
  • Üretra kanseri
  • Tüberküloz
  • Perine travması
  • Prostat biyopsisi
  • Hipertansiyon
  • Pıhtılaşma bozukluğu (Hemofili, Von Willebrand hatalığı)
  • Karaciğer hastalığı

Kanlı Meni (Hemospermi) Tedavisi Nasıl Yapılır?

Hasta genç, altta yatan bir neden yoksa ve menide kan görülmesi tekrarlamıyorsa tedavi gerekmez. Hastaya hemospermi hakkında bilgi verilmesi yeterlidir.  Eğer hemosperminin nedeni enfeksiyon ise, enfeksiyonun tedavisi için gerekli olan ilaçlar verilir. Neden prostat büyümesi ise buna yönelik tedavi verilir. Yapılan görüntüleme yöntemlerinde hemosperminin nedeni kist ya da kanal tıkanıklığı gibi bir durum ise, bu sorunun giderilmesine yönelik cerrahi tedavi uygulanır.