Penis Ağrısı

Penis ağrısı, peniste yani erkek cinsel organında hissedilen ağrıdır. Bu durum zaman zaman her erkeğin başına gelebilir? Peki penis ağrısı neden olur? Penisteki ağrının nedenleri nelerdir? Penis erkek cinsellik organı olarak bilinir. Penisin görevi cinselliği, üremeyi ve idrar kesesindeki idrarın dışarıya atılmasını sağlamaktır. Penis, baş, gövde ve dip kısım olmak üzere üç bölümden oluşur. Penisin içinden üretra adı verilen idrar kanalı geçer. İdrar kanalı, idrar kesesinden çıktıktan hemen sonra prostat bezinin ve penisin içinden geçerek penis ucuna ulaşır.

Penis Ağrısı Nedir?

Penis erkek cinsellik organıdır. Erkek cinsellik organında hissedilen ağrıya penis ağrısı denir. Bu ağrı penisin ucunda, başında ortasında ya da kökünde hissedilebilir. Ağrı batma, yanma, zonklama veya acıma şeklinde olabilir. Penis ağrısının yeri ve şekli altta yatan nedene göre değişebilir.

Erkek Cinsel Organında Ağrı Neden Olur?

Penis ağrısının çeşitli nedenleri vardır. Penisteki ağrı penis yumuşak durumda iken ya da sertleşmiş durumda (ereksiyon) iken olabilir.  Penis yumuşak durumda iken olan ağrılar, genellikle idrar kesesi (mesane) ya da idrar kanalı (üretra) ile ilgili enfeksiyonlardan kaynaklanır. Bu ağrı daha çok penis ucundaki idrar deliğinde hissedilir. İdrar yaparken penis ucunda duyulan yanma şeklindeki ağrıya dizüri adı verilir. İdrarın hemen başında hissedilen ağrı daha çok idrar kanalından, idrarın sonunda hissedilen ağrı ise mesaneden kaynaklanan bir nedeni düşündürür.

Bunun dışında penis yumuşak halde iken görülen ağrının nedenleri arasında sünnet derisinin penisi boğması (parafimozis) ya da penis başı iltihabı (balanit) nedeniyle olabilir.

Penis sertleşince ortaya çıkan ağrı daha çok Peyroni hastalığı ya da priapizm adı verilen bir duruma bağlıdır.

Penis Ağrısı (Erkek Cinsel Organında Ağrı) Yapan Durumlar

Peyroni Hastalığı (Penis Kireçlenmesi): Genellikle penisteki küçük travmalar sonucu oluşur. Penisi saran zarın üst, yan ya da alt tarafında sert plaklar oluşur. Penis sertleştiğinde peniste ağrıya ve peniste eğriliğe neden olur. Özellikle ağrılı ereksiyon durumlarında mutlaka akla gelmelidir.

Uzamış Ereksiyon ( Priapizm): Penisin uzun süreli ağrılı ereksiyon halidir. Ereksiyon kişi cinsel ilişkiye girmek istemese de mevcuttur. Yani cinsel istek ve uyarılma olmadan, peniste ereksiyon hali mevcuttur ve penis gevşek hale gelemez. Priapizm daha çok ereksiyon tedavisinde kullanılan kullanılan ilaçlardan kaynaklanır. Ayrıca depresyon  tedavisinde kullanılan ilaçların yan etkisi olarak da görülebilir. Yine kanın pıhtılaşması ile ilgili bozukluklarda, bazı akıl sağlığı bozukluklarında, lösemi veya orak hücre anemisi gibi kan hastalıklarında , alkol veya uyuşturucu madde kullanımında, penis veya omurilik yaralanmalarında da priapizm görülebilir.

Mesane Taşı: Mesanede bulunan taş ya da taşlar da peniste ağrıya yol açabilir. Bu kişilerde idrar yaparken yanma ve idrar kan görülebilir. Mesane taşları daha çok böbrekten düşen taşlardır. Ancak iyi huylu prostat büyümesi ve idrar kanalı darlıklarında da mesane taşı sık görülür.

Penis Kanseri: Penis ağrısına neden olan nadir bir durumdur. Penis kanseri daha çok sünnetsiz erkeklerde görülür. Sünnetin en önemli faydalarından biri de penis kanserini önlemesidir. Peniste kitle, kanayan yara, penis derisinde renk değişikliği, penis başında şişme, kasıkta büyümüş bezeler, penis ucundan akıntı, peniste ağrı, penisin içinde yanma hissi penis kanserinin belirtilerindendir.

Balanit: Sünnet derisinin ve penis başının iltihaplanmasıdır. Sünnetsiz erkeklerde görülür. Balanit, esas olarak penisin başının iltihaplanma anlamına gelir. Sünnet derisi olan kişilerde daha sık görülür. Sünnet derisi ve penis başı şişer ve kızarır. Penis ucundan akıntı olabilir. Penis başında ağrı olabilir.

Prostat Bezinin İltihaplanması (Prostatit): Prostatit, sık görülen prostat hastalıkları arasında yer alır. Prostat bezinin iltihaplanmasıdır. Akut bakteriyel prostatit, kronik bakteriyel prostatit ve kronik non-bakteriyel prostatit (kronik pelvik ağrı sendromu) olmak üzere çeşitli türleri bulunmaktadır. İdrar yapma zorluğu, idrar yaparken yanma, sık idrar yapma isteği, penis ağrısı, testislerde ağrı ve boşalma sırasında ağrı prostatit belirtileri arasında yer alır.

Penis Ağrısı Olan Hangi Bölüme Gider?

Penisinde ağrı şikayeti olan bir kişi mutlaka bir üroloji doktoruna gitmeli ve muayene olmalıdır. Penis ağrısının altında önemli bir hastalık yatıyor olabilir. Bu yüzden penis ağrısı ihmal edilmemelidir. Üroloji doktoru, kişiyi muayene eder, gerekirse bazı tahliller ister ve penis ağrısının nedenini bularak gerekli tedaviyi uygular.